Redhand

Sms w e-handlu


Sms w e-handlu

Ze względu na częste pytania naszych klientów, o możliwość wysyłania ze sklepu automatycznych, spersonalizowanych powiadomień SMS o zrealizowaniu zamówienia, dodaliśmy takie rozwiązanie do naszego oprogramowania sklepowego.
Zasada działania jest prosta. Podczas generowania etykiety dla kuriera lub oznaczania w sklepie zamówienia jako zrealizowane, klient otrzyma automatycznie wiadomość SMS z numerem listu przewozowego oraz linkiem do monitorowania paczki. 

Powiadomienia SMS mają bardzo duży potencjał

  • Email dziś już nie wystarcza. Często istotne wiadomości nie docierają, trafiają do folderu SPAM lub z innych przyczyn są pomijane. Poza tym niektórzy klienci znacznie rzadziej zaglądają do skrzynki email niż do telefonu. Co się z tym wiąże - prawdopodobieństwo przeczytania wiadomości SMS jest znacznie większe. 
  • Powiadomienia SMS są szczególnie przydatne w okresach sezonów sprzedaży, gdzie duży wolumen zamówień powoduje zwiększony ruch w działach BOK. SMS z numerem listu i adresem do monitorowania paczki, skutecznie odciąża obsługę sklepu z konieczności odpowiadania na te same pytania i pozwala skupić się na tym co najważniejsze, czyli realizacji zamówień.
  • SMS podnosi prestiż sklepu i buduje markę, często powoduje też miłe zaskoczenie u klienta.

Oto przykładowy scenariusz:

Klient składa zamówienie w sklepie internetowym i opłaca je szybkim przelewrm online

Obsługa sklepu kolejkuje zamówienie do bieżącej puli wysyłek

Klient błyskawicznie otrzymuje sms z numerem listu przewozowego
Zamawiający z pewnością zapamięta błyskawiczną obsługę i przekaże swoje pozytywne wrażenia bliskim - potencjalnym klientom. Niektórzy z nich mogą zechcieć podzielić się wrażeniami na profilach portali społecznościowych lub portalach agregujących opinie i komentarze o sklepie.

SMS'y służące do powiadomień o wysyłce to zaledwie wycinek możliwości zastosowania tej formy komunikacji. Ogromny potencjał drzemie również w newsletterach opartych o SMS, gdzie klienci mogą otrzymywać kody rabatowe do wykorzystania w sklepach internetowych lub stacjonarnych. Rozwiązanie to jest jednak wykorzystywane przez nielicznych, ze względu na koszty związane z przeprowadzeniem kampanii. Warto jednak rozważyć tę metodę promocji, wiedząc że wg. statystyk 99 % wiadomości SMS jest przeczytana przez odbiorcę w ciągu 3 minut od dostarczenia.